Bon dia a tots i a totes!
Com os vaig dir el altre dia, a partir de hui anirem introduint en classe i que també podeu fer a casa, activitats per a treballar diferents temes importants en l'etapa d'infantil mitjançant l'ús de les TIC.
Aleshores, hui introduirem les TIC a través de la primera activitat, anomenada:
i ara...què em pose?
Després d'haver abordat el tema de les estacions, proposarem als alumnes/as jugar a aquest joc a través de la pissarra digital de classe. Es formarà grups de 5 alumnes fins a tindre 4 grups, els quals hauran de treballar cadascuna de les estacions. El joc consistirà en vestir els personatges del joc segons el clima, sabent diferenciar l'estació que es troba el personatge que aparega en la pissarra digital. A més, podràn prémer sobre els botons superiors per a canviar de moment i d'estat del temps.
Aquesta activitat que es realitzarà també la podran fer a casa ja que sempre és bo reforçar els continguts tractats en classe. L'activitat la podran fer amb l'ajuda d'un adult, en aquest cas, per exemple els pares.
A través d'aquest joc, els alumnes fomentaran la seua autonomia mitjançant l'ajuda d'un adult a l'hora de vestir-se, es fomentarà l'ús cooperatiu i col·laboratiu entre l'alumnat i facilitarà la comprensió de conceptes.
Com diuen (Asorey Zorraquino, E y Gil Alejandre, J. 2009)
Perquè els nostres alumnes aconseguisquen les competències en finalitzar l'escolarització és necessari desenvolupar-les des de l'etapa d'Educació Infantil. Aquest primer contacte amb les TIC ha de realitzar-se en les mateixes activitats, seqüències, unitats didàctiques o projectes de treball que s'estiguen treballant en aqueix moment a l'aula i no utilitzar-les de forma aïllada i inconnexa amb els coneixements a adquirir.
Per a ajustar les nostres programacions d'aula, som els mestres i mestres d'infantil els qui dissenyarem les nostres pròpies activitats i així prescindir, quan calga, de l'ús de materials comercials que no s'adapten a les nostres necessitats.
Referències bibliogràfiques:
Asorey Zorraquino, Gil Alejandre, E. J. (2009, 12 noviembre). El placer de usar las TIC en el aula de Infantil. TRIBUNA ABIERTA. https://redined.educacion.gob.es/xmlui/bitstream/handle/11162/91889/00820113014483.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Cardeñosa, C.(11 de Marzo de 2018). Juegos de Edibadigital. Jugando y aprendiendo juntos. https://carmen-jugandoyaprendiendo.blogspot.com/2018/03/juegos-de-edibadigital.html?fbclid=IwAR0LXP6swFB3b2Z83qcipB5_mjlYMkup2x-38ZbOoMpr1V0OBxfeAoeeqWE&m=1
Federación de Enseñanza de CC.OO. de Andalucía (2011). La riqueza de las TICS en el aula de infantil. Revista digital para los profesionales de la enseñanza, nº12, pág 1-5. https://www.feandalucia.ccoo.es/andalucia/docu/p5sd7900.pdf
No hay comentarios:
Publicar un comentario